Впровадження політики KYC
Як наш клієнт мінімізував ризики, пов'язані з можливим шахрайством, прискорив верифікацію у 20 разів і скоротив кількість неповернених кредитів на 20%.
У цьому випадку нас попросили впровадити політику KYC для одного з наших ключових клієнтів — міжнародного комерційного банку, який є лідером із якості обслуговування в українському банківському секторі.
Бізнес-завдання
Know Your Customer (KYC) — це процес ідентифікації та перевірки особистості клієнта, який дозволяє уникнути комерційних ризиків у взаємовідносинах із контрагентами.
Цей проєкт для банку містив низку завдань, а саме:
- відповідність вимогам регулятора
- внутрішні регуляції
- управління ризиками
- протидія відмиванню коштів
Виклики
Було декілька труднощів, з якими ми стикнулися, розпочавши роботу над проєктом:
- відсутність якісної системи моніторингу, яка постійно оновлюється та надає оперативну інформацію
- репутаційні ризики, пов’язані зі співпрацею із шахраями, виникали через недостатньо актуалізовану інформацію про контрагентів
- багато часу та ресурсів витрачалося на перевірку клієнтів, співробітників та партнерів власноруч
- фінансові втрати через неповернені кредити, які були наслідком неякісного виявлення шахраїв на етапі перевірки
- відсутність оперативної реакції на негативні зміни в історії клієнта
- працівники різних підрозділів банку проводили неконтрольовані перевірки в платному ресурсі, що призводило до стихійних витрат на такі операції
Рішення
Наша команда створила єдину базу даних, яка постійно оновлюється і містить повну інформацію про цільову для банку аудиторію. Більш того, ми успішно впровадили рішення Camunda, яка стала оркестратором усіх банківських процесів, та реалізували систему скорингу і прийняття рішень. Ми також розробили зручний інтерфейс, що можна налаштувати відповідно до потреб кожного департаменту, який бере участь у процесі перевірок.
Результати
У результаті успішного впровадження KYC:
- швидкість перевірки клієнтів та персоналу банку збільшилась у 20 разів
- зменшилися затрати на доступ до інформації
- кількість неповернених кредитів знизилася на 20%
- штрафи від Національного банку України зменшилися на 30%, оскільки ми успішно мінімізували комплаєнс-ризики
- завдяки автоматизації процесу перевірок, зменшилася кількість співробітників, залучених до цих процесів
Наш клієнт отримав прозорий, автоматизований та прогнозований аналіз усіх осіб, з якими він співпрацює, та оперативний контроль над усією клієнтською базою, яка регулярно оновлюється. Ми допомогли банку мінімізувати ризики, пов’язані зі співпрацею із потенційними шахраями.